• Contul meu
    Conectați-vă
Coș:
EUR
Coș
info: Coșul dvs. de cumpărături este gol!
Introduceți produsul pe care îl căutați

Tipografie

Imprimarea UV - ce este?

Imprimarea UV este o tehnică bazată pe aplicarea de cerneluri speciale pe aproape orice substrat plat. Cerneala aplicată pe substrat se usucă prin utilizarea luminii UV. Există două grupe de echipamente utilizate pentru această metodă de imprimare. Unul este echipamentul roll-to-roll pentru imprimarea rapidă a substraturilor convenționale (hârtie pentru panouri publicitare, bannere din plasă). Al doilea grup sunt echipamente multifuncționale cu funcții multiple, potrivite pentru imprimarea pe substraturi precum sticlă, carton, aluminiu, plexiglas, PVC, oglindă, folie, inclusiv materiale roll-to-roll.

A se vedea: stilouri publicitare

 

Imprimarea UV este similară cu cea realizată cu imprimantele cu jet de cerneală, dar diferă prin utilizarea unui tip diferit de cerneală și prin utilizarea luminii UV pentru uscarea acesteia. Această metodă este excelentă pentru suprafețele de format mare, motiv pentru care este adesea aleasă pentru imprimarea suprafețelor publicitare. Pentru imprimarea reclamelor pe țesături, imprimarea dtg este o metodă frecvent utilizată.

 

Imprimarea Dtg constă în imprimarea direct pe țesătură și este cel mai adesea aplicată pe suprafața articolelor de îmbrăcăminte, cum ar fi tricourile. Imprimarea UV este o tehnică foarte comună, la fel de populară ca imprimarea DTG. Imprimarea UV arată spectaculos pe toate materialele pe care poate fi aplicată, în plus față de faptul că demonstrează o mare durabilitate și longevitate. Întreaga tehnică de întărire UV este utilizată în industria tipografică de aproximativ 30 de ani. Este o metodă versatilă care permite imprimarea unei game complete de culori. Jetul UV îngust garantează o eficiență ridicată a polimerizării, asigurând astfel o imprimare stabilă și sigură. Vă permite să imprimați pe un număr mare de materiale, ceea ce înseamnă productivitate crescută și costuri de operare mai mici.

A se vedea: șnururi imprimate

 

Avantaje și dezavantaje ale imprimării UV

Ca orice altă metodă de marcare, și imprimarea UV are avantaje și dezavantaje. Desigur, capacitatea de a imprima în culori este extrem de importantă. Cu atât mai mult dacă cerneala este polimerizată și mai rezistentă la decolorare, zgâriere sau murdărire. Dar este, de asemenea, mai costisitoare, mai multe despre aceasta într-un moment.

 

Avantajele imprimării UV

  • Nu se degajă mirosuri nocive de pe suprafețele deja imprimate, care ar putea afecta negativ organismul uman. Tipăriturile sunt potrivite pentru utilizarea în interioarele comerciale (apartamente, restaurante, birouri, centre comerciale, hoteluri).
  • Cerneala polimerizată cu UV este mai rezistentă la decolorare, murdărire și zgâriere.
  • Durabilitate ridicată a imprimării și rezistență la condițiile meteorologice nefavorabile. Din acest motiv, poate fi utilizată și în exterior (reclame pe clădiri, panouri informative, indicatoare).
  • Metoda de imprimare UV este, de asemenea, potrivită pentru imprimarea în format mare, precum și pentru articole mici, inclusiv cele cu o formă originală.
  • Imprimarea UV produce culori vii, intense, care reproduc cu fidelitate grafica. Imprimarea este vie, deoarece nu există absorbție în substrat sau răspândire pe suprafață. Datorită expunerii, cerneala se usucă într-un timp extrem de scurt.
  • Cu ajutorul imprimării multiple, se poate realiza imprimarea în relief pentru nevăzători.
  • Procesul acestui tip de imprimare este ecologic. Cernelurile cu întărire UV nu au la bază solvenți, astfel încât nu există substanțe nocive care ar trebui să se evapore și să ajungă astfel în mediu.

 

Dezavantaje ale imprimării color

  • Imprimarea nu este potrivită pentru utilizarea pe obiecte în relief.
  • Atunci când se utilizează această tehnică, mirosul cernelurilor care se fixează nu este foarte plăcut.
  • Imprimarea este foarte costisitoare.
  • Dimensiunea mașinilor utilizate.

 

Imprimarea UV color - aplicare și funcționare

Imprimarea UV este utilizată în multe industrii, în egală măsură în design interior, companii de evenimente, producători de îmbrăcăminte, companii cosmetice și multe altele. Tehnologia funcționează bine pentru identitatea corporativă, decorarea hotelurilor și restaurantelor sau a marilor centre comerciale. Principalul client pentru tipografiile care oferă imprimare UV este, desigur, industria publicității. Tehnica este utilizată, de asemenea, pentru semnalizarea și sistemele de navigație pentru suprafețe mari. Ea poate fi utilizată în funcție de cerințele individuale ale clienților. Tehnologia își găsește drumul și în marcarea sticlelor și a obiectelor cilindrice din sticlă. În cazul nostru, stilourile cu logo-ul companiei, de exemplu, sunt marcate cu ajutorul imprimării UV. Datorită dimensiunilor reduse ale surselor de lumină, acestea sunt excelente pentru mașinile cu spațiu disponibil limitat. Imprimarea UV face posibilă imprimarea pe materiale sensibile la căldură și pe cele cu o grosime mică.

A se vedea: stilouri cu gravură

 

Imprimarea poate fi realizată pe suprafețe curbe, astfel încât nu este necesară etichetarea suplimentară a sticlelor. Tehnologia este potrivită și pentru suprafețele metalice, chiar și atunci când metalul este decupat sau curbat. Corecțiile și modificările necesare pot fi efectuate fără probleme în timpul procesului, totul datorită temperaturii luminii UV. Imprimarea UV color poate fi utilizată și pe suprafețe din plastic dacă dimensiunile obiectului nu sunt prea mari. Noi o folosim, de exemplu, pentru stick-uri de memorie cu logo-uri. Procesul este potrivit pentru insignele publicitare sau pixuri, de exemplu.

 

Cerneala utilizată pentru imprimarea UV este un polimer lichid și, împreună cu imprimarea, este expusă la lumina UV emisă de lămpile LED. Astfel începe procesul de polimerizare a cernelii. Imprimarea este astfel întărită și transformată din forma sa lichidă într-un strat subțire de plastic rezistent la intemperii.